Returpolicys
Retur
ÅNGERRÄTT
Du har 30 dagar öppet köp och det gäller från det att du har tagit emot varan som du har beställt.
För returer och eventuella byten läs under returpolicys för mer information eller mejla oss på support@milliesweden.se så hjälper vi dig!
När din retur mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel, samt meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Är den godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
- Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
- Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
- Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
- Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är skadade eller defekta. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.
Frakt
Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.
Du som kund är ansvarig att betala fraktkostnader för att returnera din vara/varor. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av kostnaden för returfrakt från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar varor med sammanlagd summa över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.